
Våra tjänster
BLEC hjälper er att komplettera antikorruptionsarbetet. Genom att inkludera korruption med sex som valuta tillför ni den pusselbit som ofta saknas. Våra pedagogiska verktyg gör att ni snabbt får upp ögonen för vad korruption med sex som valuta är, och redskap att göra något åt det.
BLECs tjänster skräddarsys alltid för er organisation. Vi har lång erfarenhet av att skapa förändring med beprövade metoder som bygger på världsledande forskning.

-
Inspirationsföreläsningar
Vad vinner er organisation på att inkludera den pusselbit som ofta saknas i antikorruptionsarbetet? Formen passar allt från styrelser, ledningsgrupper till möten som samlar alla anställda.
-
Rådgivning och kartläggning
I vilka situationer och processer är risken för korruption med sex som valuta särskilt hög i er organisation? Vi hjälper er med analys av värdekedjan och kompletterande intressentkartläggning. Ni stärker ert varumärke och möjliggör robusta och långsiktiga relationer med kunder och klienter.
-
Workshops
Vi erbjuder en metod baserad på världsledande forskning som ger en snabb inlärningskurva och motiverar förändring i er konkreta verksamhet. Den passar alla nivåer i er organisation, och ger motivation och insikter om hur ni kan skapa en ansvarstagande organisation med hög integritet.
-
Utbildningar
Vi skräddarsyr utbildningar som fördjupar kunskap för att förstå, förändra och förebygga korruption där sex är valuta. Vi utvecklar utbildningsmaterial som kan spridas i verksamheten, online såväl som format för fysiska möten. Detta gör att kunskapen förankras i hela organisationen.
-
Handlingsplaner
Tillsammans identifierar vi konkreta steg för att antikorruptionsarbetet ska bli komplett. Vi utvecklar och implementerar verktyg för riskhantering, intressentdialog och transparenta och resilienta processer. Så säkerställs att ni är en ansvarstagande organisation med hög integritet.
-
Uppföljning och utvärdering
Vilka är resultaten av förändringsarbetet? Vi synliggör tillsammans vinster för organisationen. Finns det ytterligare steg ni behöver ta för att stärka ert varumärke, förebygga korruption och uppnå organisationens hållbarhetsmål?